Kapitel 5. - It’s your room.

Zayn’s perspektiv:

 

Vi klev ut ur hissen och in på Liams rum, vi var alltid där. Det var renast och hade bäst utsikt. När Felicity stressat upp sig i hissen blev jag lite undrande. Men jag ville inte lägga mig i för mycket, jag hade redan gjort det en gång idag så det behövde inte bli fler. 

 

Det var ett riktigt oväder ute nu, det åskade, regnade och blåste.

”It looks like we gonna be stuck here for a while.” Sa Liam och kollade ut genom fönstret. Vi satt och spelade kort, det fanns inte så mycket annat att göra, tv-antennen hade slutat fungera under ovädret. Men det var riktigt mysigt här ändå. 

När klockan började närma sig åtta, så kom vi alla fram till att vi började bli hungriga. Vi tog upp roomservice, för ingen av oss ville gå ut för att sätta sig och äta. 

 

Efter ett tag satte vi på en film som Harry hade med sig, The notebook. Detta var ingen större överraskning för någon av oss, men det var det ända som fanns att erbjuda. Så Notebook fick det bli. Efter redan halva filmen hade alla somnat förutom jag och Felicity, Paul hade gått in till sitt för längesen så vi satt där och såg på teven utan att egentligen kolla. 

”I should go home now, it’s getting late.” Sa hon och jag kollade ut genom fönstret. Det hade blåst upp ännu mer och klockan var halv ett.

”Never, you crashing here tonight. Never that you’re going out in that storm in the middle of the night.” Sa jag allvarligt, jag drog med mig henne in till mitt och Harrys rum. Han kunde gott och väl sova inne hos Liam inatt, ingen idé att väcka honom. Jag drog fram en t-shirt och mjukisbyxor ur min resväska och gav det till henne. 

”You can change in the bathroom if you want.” Sa jag lite blygt och nickade mot badrummet. Hon sa tack och gick in. Under tiden bytte jag om till ett par mjukisbyxor, när hon kom ut höll jag på att ta av mig tröjan, jag såg hur hon stannade upp vid dörren och mumlade något som inte var riktigt hörbart. 

”It’s okay, but I have to ask you. Is it okay if we share bed? The lads would kill me if I came in and woke them up..” Sa jag lite blygt.

”Why wouldn’t it? It’s your room.” Sa hon, och hela jag fylldes lite snabbt av lycka. 

Vi la oss i den mjuka sängen med de vita lakanen och somnade med en gång, båda två. 

 

----- EN VECKA SENARE ----

 

Felicity’s perspektiv: 

 

Jag hade bara umgåtts med killarna den senaste veckan, det var en otrolig frihet. Jag mådde bra och jag kunde vara mig själv med dom. Jag hade berättat för dom hur det stod till hemma. Det kändes skönt för mig att någon visste. Skolan hade även slutat och det var sommarlov, så jag behövde inte oroa mig för skolans samtal 1 gång om dagen längre. 

Jag hade väldigt snabbt blivit vän med Louis, han var en sån person som bara var lätt att prata med. Vilket underlättade väldigt mycket i vissa tillfällen. En gång under veckan höll jag på att falla tillbaka till mina gamla vanor, vi hade vart ute på en klubb och jag hade fått lite för mycket i mig. 

Zayn upptäckte när en lite äldre kille gav mig tabletter, han tog mig direkt hem till hans rum där han kunde hålla koll på mig. Det kändes skönt, beskyddande. Det sista jag kommer ihåg innan jag somnat var att han höll min hand och pussade mig lätt i pannan. Det var nu fredag och killarna skulle åka hem om exakt två veckor. Igår så hade vi haft ytterligare en filmkväll, dock inte med The notebook. 

Den filmen gav mig minnen om vad som hände förra veckan. Samma dag som jag träffat Zayn hade jag sovit bredvid honom, i samma säng. Han utan tröja. Dom andra nätterna hade jag sovit inne hos Liam eller hos Louis. 

”Movie-time my lovely lads and Felicity!” Ropade Louis högt, vi alla började skratta. Vi satte återigen inne på Liam’s rum, denna gången satte jag mig självmant bredvid Zayn. Vi utbytte en blick och log mot varandra. Jag trivdes i hans närhet, han var min trygghet. 

Filmen började rulla och det visade sig att Niall hade sprungit ner och hyrt en skräckfilm, detta var något av de få saker som skrämde mig ordentligt. Halvvägs in i filmen hoppade jag till, då kände jag en varm om mina axlar, Zayn. 

 ______________________________________________________________________________________________

 

*Jag vet att det inte så många olika perspektiv, men det kommer, lovar! Det blev även ett litet hopp, men hoppas det funkar ändå! Ville även säga tack för att jag har några små trogna läsare! Det blir jag glad över redan så tidigt. kommentera :) xx*

 



Kommentarer
Postat av: Vendela - + Through The Storm fanfic +

Aloha! Ny läsare här, haha! Himla bra kapitel! :)

Svar: Åh, vad glad jag blir! :) Hoppas du stannar
xx
onlydirectionnoveller

2013-06-08 ♥11:16:18
URL: http://directionery.blogg.se




Ditt namn;

Din mail;

Din blogg;

Din kommentar;

Trackback